respekt och Zlatan

Dagen har hamnat i dålig dager...

Det blev lite för mycket av det onda inatt och jag läste "Jag är Zlatan" maniskt, tvångsmässigt, tills jag däckade med boken över ansiktet. Taktiken hämtad från förr om åren, den som då utövades med nötta och tummade gamla Bamse-tidningar.
Silvertejpa glada seriegubbar och fullitteratur på ångesten. Sov gott, i sömnen är du fri.
Det verkar för stunden.

När olyckan inte direkt träffar en själv, utan folk i ytterkanten av synfältet, människor man på avstånd tycker mycket om, då är det så svårt att finna rätt väg. Som utomstående och långt borta känna av vad de drabbade önskar, om de vill ha något alls.
Jag vet inte, kan inte.
Hur är det bästa sättet att agera?

Snus illustrerar situationen mycket bra:

Att vara klämd i en stol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0