den bästa sommaren

Förbirusad sommar.
Aldrig förr har jag målat mig så mycket i ansiktet med vattenfärg och sedan tvingats klämma blårödsvartgul färg ur uttorkade porer.
Förutom den givande sysselsättningen har jag lärt känna ett hundratal barn, lekt utomhus mest hela dagarna, bajsat dasstunnorna fulla, badat i sådan iskyla att det givit mig en lätt dödslängtan, bastat huden kräftröd och mosig, käkat korvkorvkorv(vego), pysslat, sovit dåligt, sovit bra, knåpat, trasslat, bråkat, flinat, retat, dansat, letat, hoppat, ramlat och skrattat.
Om vi bortser från barndomens yra dans som numera enbart är suddiga minnen blott så var nog den bästa sommaren i mitt liv hittills- denna.
Inte så illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0