toe much pain

Inte mycket har hänt här på östfronten sedan sist vi sågs. Snön lade visserligen sin tunga röv över staden för några veckor sedan, och balkongdörren är barrikerad utifrån av isklumpssnö nedskottad från ovangrannens terass, men i stort är det lugnt och händelselöst.
Ja, förutom att jag opererade tån idag. 
En stortånagel bestämde sig nämligen för att (för tredje gången i mitt liv) gräva sig ner i nagelbädden och söndra, lagom i tid med att jag blivit någorlunda frisk från tidigare sjukdomar (Ironi, sluta. Det är inte kul). 
Det har räckt med en lätt stöt mot tåstackarn och jag upplöses i smärta. Strålande, bultande fuck i helvete-smärta. 
Jag Hatar Nageltrång Av Hela Mitt Hjärta.
 
Nu är det i alla fall löst, mycket snabbare än vad jag trodde. Hurra!
När jag gick till vårdcentralens drop in idag var jag beredd på att få en op-tid efter nyår, om väldigväldig tur, nu i veckan.
Så säger läkaren: Ahmen då opererar vi väl direkt =)...
Bedövningen ville inte riktigt ta trots dubbel dos och jag kunde känna hur läkaren klippte ner kanten på nageln, men det är sådant en får tåla. Jag intalade mig bara gång på gång att jag är extremt tuff och har världens högsta smärttröskel.
Sedan var det bara att stappla(efter att ha yrslat och mått illa en stund på sjukhusbädden) hem med ett tjockt förband nergosat i skon. Jag kände mig som en mycket åldrad dam med brutet lårben (fast i foten då).
 
Har för övrigt tackat ja till jobb i morgon. Det ska nog gå, på värktabletter. (Jaja, jag är dum i huvudet)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0