monomani

kliché: utanför blommar livet
naturens puls ur rena, med tunna snitt, uppskurna ådror
allt gult var, all infektion, sköljs bort med vårregnet. vi dräneras på vinterns trögflytande flegma, och solbränna rosenkind saltsmakande skinn, tar över med sina barfotafötter.
i kontrasten står jag och väljer sida. begären, åren av tröst. det skuggar solen, skyddar från väta jag så maniskt eftersökt.
jag ser mig själv i genomskärning. svullen och öm, vätskande. kladdiga trådar av fett och smuts lindar in mina organ, grönmelerad stank och död omger bilden.
skör mjuk vit, huden döljer den fruktansvärda synen. lögnen aldrig så stark.
här är känslan av att en vass stoppnål skall avslöja allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0